مشاوره بازاریابی و توسعه بازار

مشاوره مدیریت کسب وکار ، بازاریابی و بازارسازی، مشاوره برند، مشاوره تبلیغات و ...

مشاوره بازاریابی و توسعه بازار

مشاوره مدیریت کسب وکار ، بازاریابی و بازارسازی، مشاوره برند، مشاوره تبلیغات و ...

مشاوره بازاریابی و توسعه بازار

محمدرضا محمودی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش مدیریت بازاریابی در موسسه آموزش عالی نور طوبی (تهران)
دارای مدرک مدیریت و بهره وری بازار از سازمان مدیریت صنعتی مشهد
عضو انجمن علمی بازاریابی ایران
عضو انجمن مدیران اجرایی ایران

آخرین نظرات
نویسندگان

۱۹ مطلب توسط «محمدرضا محمودی» ثبت شده است

۱۰
تیر

مدل شل

( تحلیل وضعیت شرکت بر مبنای ماترس جهت دار شل)

تعیین یک هدف مناسب برای یک واحد کسب وکار استراتژیک نمی تواند صرفاً توسط جایگاه آن در ماتریس رشد – سهم تعیین شود .  اولین بار جنرال الکتریک  عوامل دیگری ر ا به ماتریس رشد – سهم افزوده تا بتواند فعالیتهای گسترده خود را ارزیابی نماید. در این مدل هر فعالیت بر حسب دو معیار اصلی جذابیت بازار و توانمندی شرکت درجه بندی میشود. در معیار جذابیت بازار علاوه بر نرخ رشد بازار بعنوان بخشی از جذابیت بازار ، اندازه بازار ، نرخ رشد سالانه بازار ، سود آوری، شدت رقابت، ضروریات  تکنولوژی، آسیب پذیری تورمی، ضروریات انرژی، تأثیر زیست محیطی، اجتماعی، سیاسی و قانونی نیز مورد توجه قرار گرفته است. در معیار توانمندی شرکت علاوه بر سهم بازار، عواملی چون رشد  بازار، کیفیت محصول، شهرت نام تجاری، شبکه توزیع، اثر بخشی تبلیغاتی، ظرفیت تولید، بهره وری تولید، هزینه ها، عملکرد تحقیق و توسعه و سطح دانش کارکنان سطح مدیریت، مد نظر قرار گرفته است ماتریس جهت دار شل دارای 9 فاز میباشد و  در هر جهت به سه قسمت تقسیم میگردد. دایره در این ماتریس نشان دهنده اندازه بازار مربوطه است و قسمت تیره دایره سهم بازار فعالیت را در آن بازار نشان می دهد. مثلاً فعالیت A در یک بازار بزرگ با جذابیت بالا ، 75% سهم دارد. یکی از کاربرد های مهم ماتریس جهت دار شل تدوین استراتژی در سازمان هایی که بخش های وظیفه ای مختلف دارند. صاحب یک شرکت مادر هستند که شرکت های مختلفی تحت پوشش آن هستند. سازمان هایی که کسب و کار مختلف و تولید مختلف دارند.

  • محمدرضا محمودی
۱۰
تیر

کارگاه حل مساله اولویت یابی راه حل ها

شرکت دانش بنیان در زمینه IT

همانطور که می بینیم در رای گیری ها ترتیب مشخص میشود. در اینجا ما از روش دلفی استفاده می کنیم به این شکل که این عوامل به اشخاص مهم شرکت داده شد مثل مدیر داخلی، مدیر بازرگانی، مدیر مالی، سرپرست فروش، مدیر عامل و مدیر فنی. پس از رای گیری اولیه برای راهی های هر نظر میانگین گیری انجام شد و مجددا از افراد خواسته شد تا با توجه به میانگین در صورتیکه نیاز به بازنگری نظر خود دارند این امر را انجام دهند و باتوجه به درجه این مرحله تا زمانی که دیگر بازنگری ای از طرف مدیران نیاز نباشد ادامه می دهیم. در زیر جدول نظرسنجی ها را پس از چندبار تکرار در مرحله اعمال ضریب در شرکت دانش بنیان خواهید دید. پس از نتیجه گیری این جدول و اعمال ضرایب و در انتها میانگین گیری نهایی عاملی که بیشترین امتیاز را کسب نماید بیشترین تأثیر در کاهش فروش سال 95 داشته است.

  • محمدرضا محمودی
۱۰
تیر

چه چیزهایی را میتوانیم از تئوری چرخه عمر سازمان بیاموزیم؟

مفهومی برای یادگیری در محل کار

موسسه ماکروتینک (مجله تحقیقات مدیریت)

ISSN 1941-899X

2016-Vol. 8 – No. 2

چکیده :

در دنیای کسب و کار و مدیریت، عمل یادگیری در محل کار برای بقاء و یا ماندن شرکتها در فضای رقابتی، مهم تلقی شده است.  با این حال، ویژگی های شرکت ها از جمله اولویت های کسب و کار، سبک مدیریت و منابع محدود داخلی و قابلیت های آنها همیشه عوامل سازمانی ای هستند که بر روی چکونگی یادگیری شرکتها اثر میگذارند.

با توجه به تئوری سازمانی چرخه زندگی (OLC)، در طول دوره رشد شرکت از نقطه آغاز تا بالاترین نقطه رشد و همچنین بلوغ، ویژگی های شرکت و منابع داخلی قابلیت های شرکت متفاوت خواهد بود. این مقاله پویایی چرخه زندگی سازمانی را مورد بحث قرار داده است در صورتیکه به مقدار بسیار کم به مقوله یادگیری در محل کار در سازمان پرداخته است. این مقاله ترکیبی است از ادببات چرخه عمر سازمانی  OLC و ترسیم ویژگی های سه مرحله مشترک برای شرکت ها (بزرگ یا کوچک) به جهت شناسایی الگوهای مختلف شیوه های یادگیری در محل کار و ترویج نوشته ای جدید از پتانسیل تحقیقات تجربی می باشد.

 دانلود ترجمه فارسی مقاله

دانلود مقاله انگلیسی

 

کلید واژه ها :

توسعه منابع انسانی، مراحل چرخه عمر، توسعه سازمانی، چرخه عمر سازمانی، یادگیری در محل کار

 

 

  • محمدرضا محمودی
۰۵
تیر

ماتریس BCG شرکت NESTLE

  • محمدرضا محمودی
۰۵
تیر

کارگاه ترجمه ویژگیهای کالا به ارزش نهایی

فرآیند نردبانی laddering process

به همراه مثال تلفن همراه

در علم روانشناسی افراد بزرگی ظهور کرده اند که نظریات ماندگاری ارائه کرده اند . نظریات این افراد در علوم گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته اند یکی از موارد استفاده این علوم علم بازاریابی می باشد. افرادی چون فروید، کلی و .......

نظریه پردازی به نام اقای دنیس هینکل نظریه ای به نام laddering process  دارد که مفهوم آن طرح یک سوال به صورت مکرر می باشد. در حقیقت دیدگاه آقای هینکل بر جمله why it is important for you  استوار است . شاگردان آقای هینکل به نام دینولدس و گاتمن نظریه ای به نام  mean-end ارائه دادند که از ترکیب laddering process و mean end  مفهوم means end chain  بوجود آمد :

  • محمدرضا محمودی
۰۴
تیر

ماتریس مشاوره بوستون    BCG  در شرکت دانش بنیان 

علامت سوال  : مینی کامپیوترها در این بخش قرار گرفته اند به این دلیل که همانطور که در شکل دیده می شود سهم نسبتا پایینی از بازار را به خود اختصاص داده چون از نظر قیمتی آنهایی که کیفیت قابل توجهی دارند دارای قیمت قابل ملاحظه ای هستند اما خوب با توجه به کاربردهایی که در بازار برای آنها در حال ایجاد است در حال رشد در بازار هستند.

  • محمدرضا محمودی
۰۳
تیر

بررسی عوامل جذابیت بازار برای صنعت هوشمند سازی

صنعت هوشمند سازی و تولید محصولات مولتی تاچ در داخل کشور امری نوظهور است که در چند سال اخیر روند رو به رشد به خود گرفته گرچه بسیاری از مجموعه ها فقط مونتاژ کننده هستند اما خوب این نیز گامی خوب در جهت ارتقاء و رشد کشور عزیزمان می باشد. بیشتر شرکتهایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند کالایی خارجی و بیشتر چینی را وارد و سپس به فروش آن اقدام میکنند. حال با توجه به مولد و تولید کننده بودن این شرکت دانش بنیان به بررسی عواملی که هنگام ارزشیابی بخشهای بازار در نظر گرفته می شود و به نوعی عوامل جذابیت این بخش از صنعت هستند می پردازیم :

  • محمدرضا محمودی
۰۳
تیر

چرخه عمر محصول و مراحل ۴ گانه آن

نظریه‌ی «چرخه‌ عمر محصول» برای اولین بار در دهه‌ی ۵۰ میلادی معرفی شد. این نظریه، چرخه‌ی مورد انتظار عمر یک محصول را از زمان طراحی اولیه تا خارج شدن از رده‌، توضیح می‌دهد. این چرخه شامل چهار مرحله‌ی عرضه، رشد، بلوغ و افول محصول است که شرکت تولیدکننده‌ می‌تواند با مدیریت درست هر یک از این مراحل، به سود بالایی دست یابد. هدف از مدیریت چرخه‌ عمر محصول، به حداکثر رساندن ارزش و سوددهی محصول در هر مرحله است. چرخه‌ عمر محصول پیش از هر چیز با نظریه‌ی بازاریابی در ارتباط است. با ما همراه باشید تا با مراحل چهارگانه‌ی چرخه‌ عمر محصول بیشتر آشنا شوید.

 

  • محمدرضا محمودی
۰۳
تیر

زنجیره ارزش سازمانی در زمینه IT

با توجه به اینکه فعالیت مجموعه دانش بنیان مد نظر بنده در زمینه IT و تولید و فروش محصولات در این حیطه کاری می باشد، در نوشتار حاضر به بررسی اثرات و جلوه های گوناگون فناوری اطلاعات IT، در سرتاسر زنجیره ارزش سازمان می پردازیم و در نهایت با تعمق در شرایط فعلی سازمانهای کشور و توجه به تجارب موجود در سطح دنیا و پیشنهاداتی در زمینه الزامات و اولویتهای سرمایه گذاری سازمانهای داخلی درهریک از جنبه های متعدد IT ارائه خواهدشد که می تواند دستمایه ای برای تدوین استراتژی ها و جهت گیریهای کلان سازمانهای خصوصی و دولتی کشور در حیطه فناوری اطلاعات فراهم سازد.

فناوری اطلاعات به عنوان ابزار و بستر توسعه، در عرصه رقابت جهانی برای سازمانها و دارای مزایای بی شماری است. امروزه تمامی صنایع به نوعی در معرض تحولات این فناوری واقع شده اند. جلوه های کاربرد IT در صنایع در کلیه حوزه های زنجیره ارزش (VALUE CHAIN) از ارتباط با تامین کنندگان تا تولید و ارتباط با مشتریان آشکار است.

  • محمدرضا محمودی
۰۳
تیر

سطوح مختلف استراتژی در سازمان و موارد کابردی در شرکت دانش بنیان

سطوح مختلف استراتژی در هر سطحی از سلسله مراتب مدیریت حیطه های مسئولیت و افق دید مدیران از یکدیگر متفاوت است. هرچه به سطوح

بالاتر نزدیک می شویم حیطه های مسئولیت مدیران گسترش یافته و کوشش ها در جهت برنامه ریزی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در سطوح پایین هم اجرای استراتژی ها در اولویت قرار می گیرد.

به همین سبب در هر سطح مدیریتی کوشش استراتژیکی متفاوت از یکدیگر ضرورت پیدا می کند.

 

  • محمدرضا محمودی