مشاوره بازاریابی و توسعه بازار

مشاوره مدیریت کسب وکار ، بازاریابی و بازارسازی، مشاوره برند، مشاوره تبلیغات و ...

مشاوره بازاریابی و توسعه بازار

مشاوره مدیریت کسب وکار ، بازاریابی و بازارسازی، مشاوره برند، مشاوره تبلیغات و ...

مشاوره بازاریابی و توسعه بازار

محمدرضا محمودی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش مدیریت بازاریابی در موسسه آموزش عالی نور طوبی (تهران)
دارای مدرک مدیریت و بهره وری بازار از سازمان مدیریت صنعتی مشهد
عضو انجمن علمی بازاریابی ایران
عضو انجمن مدیران اجرایی ایران

آخرین نظرات
نویسندگان

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۰
خرداد

روش SWOT برای یک شرکت دانش بنیان(REAL CASE STUDY)

 تدوین استراتژی شرکت دانش بنیان

  • محمدرضا محمودی
۳۰
خرداد

کارگاه بسیج اندیشه ها (برای یافتن دلایل ایجاد مشکل )

در شرکت دانش بنیان در زمینه IT

در این روش جلسه ای در محیط شرکت تشکیل داده شد و کاغذهایی باریک و یک اندازه در مرحله های مختلف میان همکاران توزیع شد . در مرحله اول به هرنفر 7 کاغذ داده شد و به هرکدام هم یک ماژیک مشکی داده شد و از آنها خواسته شد دلایل ذهنی خود را برای کاهش فروش مانیتورهای لمسی بنویسند. هرنفر که تمام برگه هایش را می نوشت به او چند برگه جدید داده شد. اینقدر این روال ادامه پیدا کرد تا تقریبا مشاهده شد که پس از زمان طولانی دیگر چیزی برای نوشتند ندارند. هنگامیکه برای گرفتن هر برگه نزد هر فرد میرفتم به وی میگفتم که شما ذهن بسیار خلاقی دارید و شما خیلی بیشتر از اینها می توانید بنویسید و جملاتی از این قبیل تا از این طریق فرد انگیزه بیشتری به تمرکز بیشتر و فکر کردن بیشتر و نوشتن مطالب بیشتر پیدا کند. سپس برگه ها کامل جمع شد. دقت شود همینطور که برگه ها جمع میشد بصورت مختلط گذاشته میشد تا برگه های یک نفر پشت سر هم قرار نگیرند. همچنین به همه ماژیک و برگه های یکسان داده شد تا هم مشخص نشود کدام برگه را چه کسی نوشته است و هم چون ماژیک نوک بزرگی دارد باعث میشد تا نتوانند جملات طولانی بنویسند. ضمنا از آنها خواسته شد که روی هر برگ فقط یک مورد را بنویسند چون در غیر اینصورت در هنگام دسته بندی موارد در آخر کارگاه با مشکل مواجه خواهیم شد.

  • محمدرضا محمودی
۳۰
خرداد

بررسی چرخه عمر سازمانی یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید محصولات هوشمند

مجموعه مورد نظر بنده که به صورت نمونه در نظر گرفته شده است از سال ۱۳۸۹ در کارآفرینی خود را با تعداد افراد کم در زمینه تولید و فروش ، مواد اولیه محدود و محصولات کم آغاز نمود. در ابتدا بدین دلیل که تعداد محدود تولید شده کم بود و تعداد پرسنل وهزینه های سربار پایین بود قیمت تمام شده پایین بود. به هر حال پس از بررسی و برآورد اولیه محصول هوشمند آماده ورود به بازار شد. همزمان با معرفی محصول به بازار کالاهای مشابه در کل کشور مورد بررسی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت آنها چه در تولید و چه در فروش مورد توجه قرار گرفت. کالا وارد بازار شد بازخوردها جمع‌آوری شد و به مرور زمان با توجه به بازخوردها موارد مختلفی از محصول همچنین کیفیت و دقت محصول و بسته بندی و مواردی از این قبیل بهبود یافت و بالتبع حجم فروش افزایش پیدا کرد. جهت سرآوری فروش و همچنین کسب رضایت مشتری در تسریع پاسخ دهی و خدمات، پرسنل افزایش پیدا کرد. همچنین در گذر زمان مواد اولیه نیز در حجم بالاتری تامین شد.

  • محمدرضا محمودی
۳۰
خرداد

Contents

       Introduction to Nestlé

       Business Portfolio & Growth Strategies

       Marketing Environment

       Market Segmentation & Positioning Strategy

       Advertising Strategies

       Conclusion

 

  • محمدرضا محمودی